Case Studies : Interesting, remarkable and/or awarded cases 100% home-made. Enjoy!

BRUXELLES, MA BELLE !

Description:

Bruxelles Propreté est bien sûr garant d’une ville propre mais avait la volonté de monter un peu plus haut dans sa mission d...

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H&M 2017: the Erdem case

Description:

 H&M, the biggest fashion retailer needs more than even to strengthen its position by a distinctive & impactful communication. In 2017 H&...

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« Mr BRU… catch me, if you can ! »

Description:

A character is born, a story’s been told, all through a media journey.

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the Fashion Vending Machine

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Out of inspiration for your Christmas presents or no time to explore the shops? For the End of Year (holidays) campaign, H&M revolutionizes the pu...

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“Behind the Wheel”

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Depuis plusieurs mois, les annonces se succèdent sur les réductions continuelles du reach organique sur les réseaux sociaux et de...

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CRISTAL, HOP THE BILLBOARD !

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Cristal, the beer from Limburg, has a unique hop taste and wants to put this in the picture. On the More O’Ferrall billboard the product was bro...

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BRUXELLES, MA BELLE !

Client:

Bruxelles propreté.

Description:

Bruxelles Propreté est bien sûr garant d’une ville propre mais avait la volonté de monter un peu plus haut dans sa mission de marque.

En tant que garant de la propreté ils sont aussi désireux d’être inspirant sur le thème du « vivre ensemble » car par extension une ville plus propre est une ville qui sera mieux vécue et donc garante d’une vie plus sereine et plus harmonieuse.

L’accent devait également être mis sur le côté ‘ensemble’ car cet objectif, cet ambition ne peut être atteint que si TOUS LES BRUXELLOIS s’y mettent et s’unissent pour y aboutir.

C’est ce que la campagne symbolisait dans son visuel : une personne ayant le « bon geste » soutenue par tout un groupe derrière elle. Et la signature intègre d’ailleurs en terme « symbolique » un petit pictogramme de deux mains qui se serrent comme témoignage de ce pacte entre Bruxellois.

Nous avons voulu amplifier cet effet et ce pacte.

H&M 2017: the Erdem case

Client:

H&M

Description:

 H&M, the biggest fashion retailer needs more than even to strengthen its position by a distinctive & impactful communication. In 2017 H&M launched a capsule collection in collaboration with a prestigious Designer, Erdem Moralıoğlu. The Designer Collections are year after year seen as a key driver to position H&M as real Fashion brand to stand out versus its competitors, knowing that Erdem was not known at all in Belgium.

« Mr BRU… catch me, if you can ! »

Client:

BRU

Description:

A character is born, a story’s been told, all through a media journey.

the Fashion Vending Machine

Client:

H&MH&MH&MH&MH&M

Description:

Out of inspiration for your Christmas presents or no time to explore the shops? For the End of Year (holidays) campaign, H&M revolutionizes the purchase with gifts for friends & family by creating the first Fashion Automatic Vending Machine in the world. In just a few minutes, passersby and travelers could buy an accessory from the Holiday Season collection, also available in stores and online at www.hm.com.

“Behind the Wheel”

Client:

Volkswagen

Description:

Depuis plusieurs mois, les annonces se succèdent sur les réductions continuelles du reach organique sur les réseaux sociaux et de l’importance de proposer des vidéos de courtes durées pour garder l’utilisateur attentif.

Ceci couplé au scepticisme des consommateurs envers les marques et spécialement dans le domaine de l’automobile, nous a confronté à un challenge compliqué : recréer de l’engagement autour de Volkswagen en utilisant des vidéos de plus de deux minutes.

CRISTAL, HOP THE BILLBOARD !

Client:

Cristal (Alken Maes)

Description:

Cristal, the beer from Limburg, has a unique hop taste and wants to put this in the picture. On the More O’Ferrall billboard the product was brought to life. Hop was growing during 10 weeks.